REGULAMIN

Warszawa, 20 grudnia 2019 r.

Regulamin Stowarzyszenia zwykłego
Stowarzyszenie Sistrum – Przestrzeń Kultury Lesbijskiej*

.

1.Stowarzyszenie nosi nazwę Stowarzyszenie Sistrum – Przestrzeń Kultury Lesbijskiej i zwane jest dalej „Stowarzyszeniem”.

2. Stowarzyszenie jest dobrowolnym, samorządnym, trwałym zrzeszeniem o celach niezarobkowych, nie posiadającym osobowości prawnej.

3. Stowarzyszenie jest stowarzyszeniem zwykłym w rozumieniu ustawy – Prawo o stowarzyszeniach.

4. Podstawą działania Stowarzyszenia są przepisy ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. z 2015 r., poz. 1393 ze zm.) oraz postanowienia niniejszego Regulaminu.

5. Terenem działania Stowarzyszenia jest Polska.

6. Siedzibą Stowarzyszenia jest Warszawa.

7. Celem działania Stowarzyszenia jest:

Celem działania Stowarzyszenia jest: wytwarzanie, animowanie, rozpowszechnianie, archiwizowanie kultury lesbijskiej poprzez:

1) Wytwarzanie treści kulturowych.

2) Promowanie, archiwizowanie, wspieranie kultury i działań kobiet, zwłaszcza kobiet nieheteronormatywnych, z wyszczególnieniem lesbijek.

3) Przeciwdziałanie dyskryminacji ze względu na płeć, tożsamość psychoseksualną, wiek, pochodzenie, wyznanie, status materialny, stan zdrowia, niepełnosprawność i inne sytuacje wykluczenia.

4) Wyrównanie szans kobiet, zwłaszcza kobiet nieheteronormatywnych, z wyszczególnieniem lesbijek.

5) Zwiększanie widoczności kobiet – zwłaszcza nieheteronormatywnych, w szczególności lesbijek w przestrzeni społeczno-kulturalno-politycznej.

8. Stowarzyszenie realizuje swój cel poprzez nieodpłatne:

1) Wspieranie i upowszechnianie twórczości osób nieheteronormatywnych;

2) Sieciowanie i integracja artystek_ów, osób związanych z kulturą, organizacji, instytucji;

3) Animowanie i propagowanie działań twórczych i inicjatyw związanych z celami Stowarzyszenia, w tym wystąpienia, apele, petycje i inne przewidziane prawem środki kierowane do instytucji publicznych, osób fizycznych, podmiotów prywatnych;

4) Archiwizowanie działań twórczych i inicjatyw związanych z kulturą osób nieheteronormatywnych;

5) Prowadzenie działalności edukacyjnej i artystycznej, w tym organizowanie i prowadzenie szkoleń, warsztatów, seminariów, spotkań, konferencji, kampanii medialnych, plenerów, pokazów, przeglądów, festiwali, performensów, akcji w przestrzeni publicznej, wystaw, spektakli, koncertów, świetlicy, domu kultury.

6) Prowadzenie działalności naukowej i badawczej i jej upowszechnianie;

7) Prowadzenie działalności filmowej, teatralnej,radiowej, wydawniczej, publicystycznej, informacyjnej, także z wykorzystaniem nowych technologii;

8) Organizowanie i wspieranie inicjatyw kulturalno-społeczno-politycznych zgodnych z celami Stowarzyszenia;

10) Propagowanie celów i działań Stowarzyszenia na arenie polskiej i międzynarodowej.

9. Członkinią_kiem Stowarzyszenia może być osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych i niepozbawiona praw publicznych, będąca obywatelką_lem polską_kim lub cudzoziemką_cem.

10. Nowe_ych członkinie_ów przyjmuje Zarząd Stowarzyszenia po rozpatrzeniu prośby o wstąpieniu do Stowarzyszenia wraz z rekomendacją przynajmniej dwóch członkiń_ków Stowarzyszenia. Od decyzji odmownej przysługuje odwołanie do Zebrania Członkiń_ów w terminie 30 dni od otrzymania odmowy. Odwołanie składa się za pośrednictwem Zarządu.

11. Ustanie członkostwa:

1. Członkostwo ustaje w przypadku skreślenia z listy członkiń_ów lub wykluczenia ze Stowarzyszenia.

2. Skreślenie z listy członków następuje na skutek:

  1. śmierci członkini_ka,

  2. złożenia przez członkinie_ka Zarządowi pisemnego oświadczenia o wystąpieniu ze Stowarzyszenia.

3. Skreślenia z listy członkiń_ów dokonuje Zarząd Stowarzyszenia.

4. Wykluczenie ze Stowarzyszenia następuje z powodu:

  1. niewykonywania przez członkinie_ka postanowień Regulaminu lub uchwał Stowarzyszenia,

  2. podejmowania przez członkinie_ka działań rażąco sprzecznych z celami Stowarzyszenia,

  3. działania na szkodę Stowarzyszenia,

  4. niepłacenia składki członkowskiej przez okres co najmniej 3 miesięcy oraz zaprzestania aktywnego uczestnictwa w działaniach Stowarzyszenia przez okres co najmniej 3 miesięcy.

5. Decyzję o wykluczeniu podejmuje Zarząd Stowarzyszenia. Od jego decyzji przysługuje odwołanie do Zebrania Członkiń_ów w terminie 30 dni od otrzymania decyzji o wykluczeniu. Odwołanie składa się za pośrednictwem Zarządu.

12. Zarząd Stowarzyszenia:

1. Zarząd Stowarzyszenia składa się z 3 (trzech) członkiń_ów i wybierany jest przez Zebranie Członkiń_ów. Osoby wchodzące w skład Zarządu pełnią jednocześnie funkcje Współprzewodniczącej_ego Stowarzyszenia. Na funkcję Współprzewodniczącej_ego wybiera Zebranie Członków – jest to równoczesne z wyborem członkiń_ów Zarządu.

2. Zarząd powołuje się na trzyletnią wspólną kadencję.

13. W razie, gdy skład Zarządu ulegnie zmniejszeniu w czasie trwania kadencji, uzupełnienie składu organu może nastąpić w drodze kooptacji, której dokonują pozostałe_li członkinie_owie organu. W trybie tym nie można powołać więcej niż połowy składu organu.

14. Uchwały Zarządu:

1. Uchwały Zarządu zapadają zwykłą większością głosów w obecności, co najmniej 2/3 składu Zarządu.

2. Uchwały Zebrania Członkiń_ów zapadają zwykłą większością głosów przy obecności, co najmniej 2/3 członkiń_ów.

15. Do kompetencji Zarządu należy:

1. Realizowanie uchwał Zebrania Członkiń_ów oraz składanie sprawozdań ze swojej działalności.

2. Kierowanie bieżącą działalnością i reprezentowanie Stowarzyszenia na zewnątrz.

3. Opracowywanie programów i uchwalanie planów pracy Stowarzyszenia.

4. Przyjmowanie członków_iń i pozbawianie członkostwa.

5. Przygotowywanie projektu budżetu Stowarzyszenia.

6. Uchwalanie wysokości składek członkowskich.

7. Zarządzanie majątkiem Stowarzyszenia oraz podejmowanie uchwał o nabywaniu, zbywaniu lub obciążaniu majątku Stowarzyszenia z zastrzeżeniem zapisu pkt 17 regulaminu.

8. Zwoływanie Zebrań Członkiń_ów.

9. Rozstrzyganie sporów między członkiniami_ami Stowarzyszenia powstałych na tle działalności Stowarzyszenia.

16. Do reprezentowania Stowarzyszenia oraz do zaciągania zobowiązań majątkowych wymagane są podpisy dwóch członkiń_ów Zarządu działających łącznie.

17. 1. Podejmowanie przez Zarząd Stowarzyszenia czynności przekraczających zakres zwykłego zarządu wymaga uprzedniej zgody wszystkich członkiń_ów Stowarzyszenia zwykłego oraz udzielenia przez nich pełnomocnictwa do dokonania tych czynności.

2. Czynnościami przekraczającymi zakres zwykłego zarządu są w szczególności:

1) nabycie oraz zbycie nieruchomości lub prawa użytkowania wieczystego;

2) ustanowienie ograniczonego prawa rzeczowego;

3) zawarcie umowy kredytu albo pożyczki;

4) przejęcie długu, uznanie długu, zwolnienie z długu, przystąpienie do długu, zawarcie umowy poręczenia lub zawarcie innej podobnej umowy;

5) zaciągnięcie innych zobowiązań przekraczających wartość 10 000 zł.

18. Zmiana regulaminu oraz rozwiązanie Stowarzyszenia wymaga uchwały Zebrania Członkiń_ów podjętej większością 2/3 głosów w obecności co najmniej 2/3 liczby Członkiń_ów. Podejmując uchwałę o rozwiązaniu Stowarzyszenia Zebranie Członkiń_ów wskazuje likwidatora oraz określa przeznaczenie pozostałego majątku Stowarzyszenia.